شوک دادن باتری موبایل
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
شوک دادن باتری موبایل
نوشته شده در یک شنبه 7 فروردين 1401
بازدید : 693
نویسنده : امین پارسیان

اگر مدتی از باتری موبایل یا تبلت استفاده نشود، باتری دیگر نمی تواند دستگاه را روشن و راه اندازی کند که به آن حالت خواب الکتریکی می گویند. چنین باتری هایی که دچار برق گرفتگی شده اند باید توسط منبع تغذیه شوکه شوند. شوک کردن باتری یک راه سریع برای شارژ باتری است تا باتری به مقدار ولتاژ مورد نیاز برای روشن کردن دستگاه برسد. برای این مقدار ولتاژ شوک باتری، مقدار ولتاژ باید بیشتر از ولتاژ اسمی باتری باشد. (ولتاژ حدود 4.4 ولت یا بیشتر) هنگامی که باتری شوک می گیرد، این مقدار جریان باتری به طور مداوم در حال تغییر است و پس از شارژ باتری تا حد مطلوب، این جریان ها به یک چرخه متعادل می رسند.

 

نکته ای که باید در هنگام شوک زدن باتری به خاطر داشت این است که نمی توان از آن برای باتری های فاسد یا نو یا باتری های آسیب دیده استفاده کرد و فقط برای باتری هایی که به صورت برقی در خواب شسته شده اند، بدون هیچ سودی به جز آسیب استفاده کرد. تحویل به منبع تغذیه برای شما نخواهد بود.

نکاتی در مورد باتری موبایل
باتری های موبایل عموما دارای دوره و طول عمر مشخصی هستند که بعد از مدتی مشکل ساز می شود، بنابراین شارژ بیش از حد باتری یا شارژ طولانی مدت باتری باعث کاهش طول عمر آن می شود. استفاده از شارژرهای تقلبی و تقلبی نیز باعث وارد شدن جریان کم و بیش به باتری می شود که باتری را نیز با مشکل مواجه می کند. باتری‌های موبایل جدیدی که در ابتدا خریداری می‌شوند دارای یک شارژ هستند که به شارژ کاذب معروف است که بین 4 تا 6 ساعت استفاده را پشتیبانی می‌کند و پس از آن باتری باید به حالت عادی برگردد. همچنین امروزه گوشی های هوشمند به دلیل بزرگ شدن صفحه نمایش و همچنین استفاده از اینترنت، دوربین، GPS همگی از جمله عواملی هستند که ظرفیت باتری موبایل های امروزی را افزایش داده اند. برای بهینه سازی مصرف باتری، شرکت ها حالت ذخیره باتری (Power Save / Battery Save) را برای صرفه جویی در مصرف باتری با کاهش دسترسی شما به تلفن های همراه نصب کرده اند. در باتری های موبایل یک تکه کاغذ سفید در کنار بشقاب ها قرار می دهند تا زمانی که باتری شما در معرض رطوبت و آب قرار می گیرد رنگ آن تغییر کند و از این طریق بتوانید سلامت باتری را تشخیص دهید. شارژرهای باتری آمپرهای مختلفی دارند که ممکن است به باتری آسیب برساند، پس حتما از شارژر خود استفاده کنید.

 

شارژ سریع / شارژ سریع قابلیت جدیدی است که گوشی موبایل را در مدت زمان کوتاه تری شارژ می کند. تقریبا تمامی شارژرهای موجود 5 ولت و 1 تا 2 آمپر هستند که به دلیل قدرت خروجی بالاتر نسبت به شارژرهای معمولی مشکل شارژرهای سریع است که باعث می شود باتری موبایل های نسل جدید سریعتر شارژ شود.

باتری می تواند باعث داغ شدن بیش از حد سوکت شارژ موبایل شود و این می تواند به ظرفیت باتری موبایل مربوط باشد. هرچه ظرفیت باتری گوشی بیشتر باشد، شارژر و اجزای شارژ کننده مانند سوکت آن برای تبدیل ولتاژ الکتریکی مناسب چالش برانگیزتر است. در نتیجه، انرژی هدر رفته در نتیجه این تبدیل افزایش می یابد و گرمای احساس شده از شارژر و سوکت شارژ به همان نسبت افزایش می یابد.

اگرچه مردم همیشه برای خرید نیازهای خود شخصاً به فروشگاه مراجعه می کنند، اما راه سریعتر و آسان تری برای این کار وجود دارد. کوک موبایل همچنین باتری های خود را به صورت آنلاین از برندهای برتر فروخته است. این وب سایت انواع باتری ها را به همراه قیمت باتری موبایل عرضه می کند. با خرید آنلاین از وب سایت های معتبر می توانید با خیال راحت از باتری انواع گوشی اعم از سامسونگ، ال جی، اپل، شیائومی، هوآوی، نوکیا، سونی، اچ تی سی و سایر برندهای موجود در بازار استفاده کنید. از اصالت و کیفیت آن تهیه کنید.

سوالات متداول - باتری موبایل
1- چه نوع باتری در گوشی موبایل وجود دارد؟
از نظر ترکیب شیمیایی، تنها از دو نوع باتری در تلفن های همراه مدرن استفاده می شود، لیتیوم پلیمر و لیتیوم یون. Li-Poly جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری باتری موبایل است.

2- باتری ها چقدر طول می کشند یا قابل تعویض هستند؟
باتری تلفن همراه فقط بین یک تا دو سال دوام می آورد که معادل 300 تا 500 دوره شارژ است. اگر باتری گوشی شما بیش از دو سال قدیمی است، باید آن را تعویض کنید.

3- کدام نوع باتری بهترین است؟
دو نوع اصلی باتری های قابل شارژ عبارتند از هیدرید فلز نیکل و لیتیوم یون. مزایا: از آنجایی که آنها قابل شارژ هستند، زباله های الکترونیکی کمتری نسبت به باتری های یکبار مصرف تولید می کنند. آنها ارزش طولانی مدت بهتری نسبت به باتری های یکبار مصرف دارند.

4- معیوب بودن باتری تلفن همراه چه علائمی دارد؟
علائم هشدار دهنده خرابی باتری تلفن

باتری گوشی معیوب است.
گوشی تنها زمانی روشن می شود که به شارژر متصل شود، باتری شارژ مورد نیاز برای روشن نگه داشتن گوشی در صورت خرابی را ذخیره نمی کند.
گوشی به سرعت خاموش می شود.
تلفن یا باتری شروع به گرم شدن می کند.
باتری متورم می شود و باد می کند.
5. آیا استفاده از گوشی هنگام شارژ مشکلی ایجاد می کند؟
استفاده از گوشی در هنگام شارژ هیچ خطری ندارد. شارژرهای مارک بخرید و ایمنی را افزایش دهید.

 

https://fonishop.com/product-category/battery/






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: