چرا توجه به شرایط استخدام رسمی، پیمانی و قراردادی اهمیت دارد؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 654
نویسنده : امین پارسیان

چقدر با انواع قراردادهای کار آشنایی دارید؟ آیا تفاوت اصلی بین استخدام رسمی و قراردادی را می دانید؟ شرایط استخدام یکی از مهم ترین موضوعات برای استخدام در ارگان های دولتی یا شرکت های خصوصی است. زیرا شرایط استخدام و نوع قرارداد در ارگان های دولتی و خصوصی متفاوت است و می تواند در رضایت و امنیت شغلی تاثیر بسزایی داشته باشد. از آنجایی که یکی از دغدغه های اصلی جوانان در بحث کاریابی و استخدام مربوط به شرایط استخدامی است، در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع قراردادهای کاری و تفاوت آن ها بپردازیم. پس این مقاله را با ما بخوانید.

داشتن امنیت شغلی و آینده شغلی تضمین شده یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب شغل و استخدام در ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی است. دلیل این امر این است که اکثر افراد جویای کار نگران آینده شغلی خود هستند و نگران بیکاری و ابهام در آینده شغلی خود هستند. همچنین با داشتن اطلاعات کامل در مورد انواع استخدام در ارگان های دولتی و یا شرکت های خصوصی می توان بهترین گزینه را انتخاب و برنامه ریزی مناسب برای آینده انجام داد. لذا در ادامه این مقاله به معرفی شرایط استخدام نیمه رسمی، رسمی، پیمانی و پیمانی می پردازیم. در نتیجه اگر قصد شرکت در آزمون استخدامی سازمان های دولتی یا شرکت های خصوصی را دارید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

نگاهی به قانون مدیریت خدمات کشوری بیندازید

برای آشنایی با شرایط استخدام تهران، نیمه رسمی، پیمانی و پیمانی، بهتر است ابتدا نگاهی به قانون مدیریت خدمات کشوری بیندازیم. این قانون در خصوص مسائل مربوط به استخدام و خدمت در دستگاه های دولتی و دستگاه های اجرایی کشور توضیحات کاملی ارائه می دهد. این قانون در سال 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در همان سال برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس ماده 45 این قانون، از سال 1386 کلیه استخدامی ها در دستگاه های دولتی به یکی از دو طریق استخدام رسمی و قراردادی انجام می شود. با استخدام رسمی در دستگاه های دولتی امکان تصدی پست های ثابت در مشاغل دولتی فراهم می شود. به عبارت ساده، جویندگان کار می توانند از طریق استخدام رسمی از یک شغل دائمی با حقوق و مزایا برخوردار شوند.

شرایط استخدام رسمی

اما جویندگان کار باید یک دوره آزمایشی را نیز برای به دست آوردن استخدام رسمی قطعی بگذرانند. بنابراین استخدام رسمی در دستگاه های دولتی را می توان به دو مرحله استخدام رسمی آزمایشی و استخدام رسمی نهایی تقسیم کرد. اگر داوطلبان واجد شرایط دوره آزمایشی نباشند، ممکن است به طور یک طرفه ابطال شوند. کارجویان با گذراندن شرایط استخدام رسمی رسمی می توانند با شرایط استخدام رسمی نهایی در دستگاه های دولتی مشغول به کار شوند.

به عنوان مثال، کارجویان برای استخدام رسمی در آموزش و پرورش ابتدا باید با شرکت در آزمون، نمرات قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را کسب کنند. سپس با شرکت در مصاحبه استخدامی از متقاضیان جهت گذراندن دوره آموزشی نیز دعوت به عمل می آید. پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در نهایت کارجویان با شرایط استخدام رسمی می توانند در آموزش و پرورش استخدام شوند.

مزایای استخدام رسمی

اما استخدام رسمی در سازمان های دولتی مانند آموزش و پرورش یا صندوق بازنشستگی کشوری مزایا و معایب متعددی دارد. یکی از مهمترین مزایای استخدام رسمی، تضمین شغل است. داشتن ساعات کاری منظم نیز از دیگر مزایای شرایط استخدام رسمی در سازمان های دولتی است.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: